Pages

Saturday, July 30, 2011

bosan

kebosanan pulak aku malam nie... badan terasa seperti gatal-gatal... kenapa yea? kulit nie gatal-gatal. dah puas menggaru dah. keseorangan kot tu lah rasa macam-macam. k.syikeen and k.ziana ajak duk umah depa. aku membirah taknak kononnya. takut susahkan orang. skang terkontang kantin sorang-sorang... menyesal pun tarak guna ma!!!!

petang tadi sedapnya membuta. maklumlah paginya gotong royong. so, aku pun menunjukkan kanlah komitednya diri ini terhadap pekerjaan ku. tentatif, bermula pukul 8.00am.. pukul 7.40am aku baru bangun. mandi, bersiap semua. alih-alih 8.30am jugak aku geraknya. macam biasalah. cakap start pukul 8.00am.. pukul 9.00am pun still duk breakfast lagi. hari nie breakfast free. best, makan soto. sponsored by restaurant sri keningau. kalau orang semenanjung datang KK, aku suggest u all makan kat restaurant ni. memang kena selera kita lah. lauk paling aku suka kalau tapau kat restaurant sri keningau ni, sambal ikan kering, sambal terung, ayam masak lemon, tempe, eh, macam-macam la.. mostly all the dishes there are delicious.

kat KK nie. kena hati-hati sikit nak makan. sebab kita tak tau macam mana dia prepare makanan. macama mana dia slaughter, halal ke haram ke. memang kena pastikan betul-betul lah. kat sini anjing banyak nya macam kucing kalau kat semenanjung. kat dalam poli KK pun banyak. kat luar pun banyak. tapi, anjing-anjing nie tak gigit orang. aku ingat lagi masa nak pegi teman k.syikeen and k.ziana tapau makan. aku duk luar kedai sambil baca-baca advertisement yang ditampal kat luar kedai. da sekor anjing selamba je jalan aku. rapat pulak. nasib baik den tak perasan, kalau tak aku dah berkungfu dengan anjing tue..

oh, berbalik kepada aktiviti tadi. aku and kak aisyah handle student untuk mkemas bilik kuliah. bilik kuliah dia cantiklah. berbezalah dengan yang dulu. kerusi color purple, comel je. satu class dalam 30 orang jea. wah, seronok. tak perlu stress macam dulu. dulu aku ingat lagi pernah handle class 150orang. kau gilak apa??? but, that my experienced. really proud of my patience and committed. eceh, cam bagus je kan??? whatever!!!

pastu proceed to opis lama jabatan hospitaliti. opis lama nie very the best. but tinggal kenangan skang. sangat-sangat best kalau dapat guna facilities kat opis lama. opis ni tak dapat digunakan sebab banguna dia crack. dia satu bangunan 4 tingkat. tingkat 1 dan 2 untuk jabatan hospitaliti. 3 dan 4 untuk jabatan perdagangan. bangunan nie crack sebab da perubahan pada struktur bumi. nanti aku upload pic yea. malam nie malas pulak nak transfer pic to my lappy. banyak pic aku ambek.

kat opis lama, aku masuk laundry. college lama i takde laundry so, agak jakun sikit bila masuk laundry. da washing machine yang bapak besar and satu lagi yang sederhana. tempat iron sekali manual and machine macam kat uitm dulu. seronoknya, macam dalam industri pulak. pastu aku masuk restaurant. restaurant boleh tahan besar. the restaurant able to accommodate 70+ customer in one time. memang boleh buat profitlah. kalau restaurant macam kat tempat lama. boleh lah kami buat sale. nie customer da 10 orang ko, assume profit beribu-beribu. nonsense ok!! use your brain lah. round table dah dalam 10 bijik. square table dalam 30+, kerusi dalam 250+... banyak tue aset. tak sabar nak mengajar. no more merungut-rungut ok...

pastu masuk kitchen pulak. suruh student susun peralatan untuk restaurant. banyak la. macam-macam peralatan ada. berbunga-bunga dah mata aku ni.

tapi, da kelemahan disini. kat sini banyak tikus. aku pun tak tau macam mana nak solve problem nie. rumah yang aku tumpang nie pun da tikus. semalam trap aku mengena sekor. yang tu aku citer kat entry lain yea sebab dah panjang nie. nak layan tv pulak. k lah, chowwwwwwwww.........

No comments:

Post a Comment