Pages

Sunday, August 7, 2011

ribut

masih segar lagi diingatiku (eceh, ayat aku tak boleh blah), malam yang aku tinggal sorang-sorang tue. mimi balik ipoh sebab iring student ke Masterskill untuk ambek hadiah depa menang pertandingan cipta product dari waste product. cantik gak aku tengok, ada wallet, table lamp, and etc.

4 hari mimi balik semenanjung. satu malam tue. tak silap aku, sabtu malam ahad kot. aku on labtop, buka ayat quran sebab dok sorang kan. kan tak biasa lagi. lama jugaklah ak dapat tido tue. bila dah lena tue, tetiba terjaga lah pulak pukul 2 pagi. sekali nampak gelap jea, ayat quran pun x kedengaran. HABIS black out rupanya. berdebar semacam dah aku nie. angin kat luar kuat giler. kat sini angin dia semacam memang kuat giler. kertas yang mimi tampal kat sisir angin tue macam dah nak terkoyak.

macam-macam dah aku fikir nie. sebab pelbagai bunyi muncul, benda bukan-bukan jea aku terbayang. padahal bunyi tue datang dari angin kuat kat luar. aku dah terbayang kalau da benda pelik-pelik aku nak nyorok dalam almari. almari dia besar memang muat lah aku nie. aku tutup muka, lemas pun da. tapi ignore jea sebab rasa takut tue lagi banyak.

rasa nak call kak syikeen suruh ambek. tapi giler apa pukul 2,3 pagi nie nak kacau orang. nak call husband macam takut pulak kalau bercakap dalam gelap gelita nie. aku tarik nafas, fikir positif, untuk melawan perasaan yang tah pape nie.

'kalau Allah nak ambek nyawa aku skang, skang lah jawab. hidup mati semua Allah tentukan'. AKU TAKUT!!!!.

dalam sejam berlawan dengan perasaan dan keadaan aku terlena sendiri. balik-balik, pukul 6 pagi aku bangun. matahari dah nak naik, baru nak solat subuh.

dalam pukul 10 pagi tue call husband gitau dia. dia gelak jea. sebab aku cakap nak nyorok dalam almari. nak buat macam mana bang, awak takde kat sebelah saya. nasib badan la....

skang kena beranikan diri. nanti dah ada anak macam mana? ummi dia takut sangat pun tak boleh...

No comments:

Post a Comment