Pages

Wednesday, August 10, 2011

ALHAMDULLILAH rezeki ku...

senangnya dalam hati,
dapat balik KL lagi,
dapat jumpa si suami,
hilanglah rindu nanti...
lalalalalaaaaa....

Alhamdullilah. syukur padamu Ya Allah. dimurahkan rezeki ini. ingat nak kena tunggu 2 minggu lagi baru dapat balik. rupanya this weekend dah boleh balik KL. seminggu di KL nanti. wow, tak sabar. tak lupa juga pada opismate yang membantu. yang membolehkan aku ke KL dalam masa terdekat nie... tak perlu keluar duit, just pegi KL dan jalankan tugas yang perlu dipenuhi sebagai penjawat awam....

pagi tadi class di Telipok dari jam 9.30pagi hingga 11.45pagi. tapi class terbabas sampai jam 12 lebih. sampai opis, nampak jacq isi borang. dia kata borang untuk waran, tiket flight. kena pegi kursus kat KL seminggu. tapi, dia cakap nama aku sorang jea takde. kursus ni untuk staff baru.

time tue sedihnya. kalau pegi KL seminggu boleh jumpa husband i yang bucuk tue. downny,a sedih. sedih. tapi buat relax jea tak yah nampak sangat muka sedih. jumpa k.syikeen pulak. dia pun pegi. aku jea yang takde.. :((.... cakap lah kat dia. kenapa saya takde? ke saya tak mengajar budak-budak khas? sebab nie kursus bahasa isyarat (deaf). aku memang tak ajar depa sem nie. yang pegi rasanya semua ngajar budak-budak khas. cuba berfikiran positif. mencari kebarangkalian... ermmmmm

pastu cakap dengan ketua jabatan (KJ), sebab dia tengah lepak area work station aku.
aku: puan, saya sorang jea tak dapat pegi kursus kat KL, sorang-sorang la saya nanti.
puan: takde nama tak payah pegi.
aku: saya nak jumpa suami saya puan.
puan: pasal u nak jumpa suami u lah, u tak dapat...
aku: puan.... (muka dah macam kucing dah)...

tiba-tiba evlyn, slow talk dengan aku..
ev: huda, puan dah call lah bahagian pembangunan, surah masukkan nama kau.
saya: eh, betul ke? saya tak tahu pun
ev: yelah, kau kan ada class tadi. kitaorg suruh puan call orang sana. sebab kau tercicir. saya mesej diorang lagi suruh masuk nama kau.
saya: ev, thanks... sebab gitau puan. puan main-main kan saya. dahlah tengah sedih ni. saje jea puan nie
ev: k.mas yang perasan nama kau takde. terus kami report kat puan. ambek borang nie untuk amek waran tiket. nak hantar kewangan. sebab nak booking tiket.
saya: saya takutlah tak dapat sebab tak confirm lagi. puan pun tak cakap apa.

pastu dengar puan cakap dengan someone thru call. macam berita baek jea.

puan: huda, pegawai sana dah fax masukkan nama u. cepat settle borang kursus.
saya: Puan, terima kasih. love u so much puan.
puan: berterima kasih dekat ev, mas dan yang lain.
saya: terima kasih semua.

kalau derang tak tolong. confirm aku tak dapat pegi. tak dapat jumpa suami. abang, ayang rindu abang.... :((

esok, kalau depa dah booking tiket. dah keluar waran. den nak tukar hari berlepas.. nak pergi secepat yang mungkin dan nak balik selewat yang mungkin. saya nak spend masa dengan suami.

pastu lepas balik dari kursus duduk 5 hari kat poli..then, balik lagi untuk raya. yang nie duit tiket. duit aku sendiri... ehehehe...

No comments:

Post a Comment