Pages

Saturday, February 12, 2011

barang basah

macam mana nak pegi pasar malam nie? banyak benda nak beli. ikan sekor jea yang ada dalam fridge tu. kat luar macam nak hujan. ni yang malas ni!!!

kalau jadi pegi pasar malam kan. aku plan nak beli:

sayur RM2 yang boleh dapat 3 ikat sayur. biasa aku ambek sawi, bayam dan kankung. aku suke benor sawi. ada orang yang tak boleh blah dengan sawi. depa kata, sawi ni pahit.
takde pahit mana pun sawi ni. aku suka sawi masak sup nyum nyum nyum... letak dalam magie pun sodap jugok!!!

pastu nak beli ayam. dapat sebelah pun jadilah. boleh letak dalam mee kuning aku yang ada setengah plastik lagi dalam peti ais tu. kena jimat, masak pun sikit-sikit uhuhuhu.... kueh tiew pun ada jugak nanti kena beli toge dan tauhu.

esok nak jumpa si panjang. macam nak masak untuk dia. biasanya dia je masak untuk aku. jatuh la standard i sebagai perempuan macam nie. esok may be boleh masak benda simple-simple macam mee goreng atau kew tiew goreng. tapi tu dah biasa. apa kata kew tiew sup. eh, sedapnya... makan kat taman..

kena cari bahan ni.. akan ku redah hujan ni demi cintaku. eceh, padahal kau lapo kan?

No comments:

Post a Comment